Nog 1 weekje!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Teun en Carien Ridder - WaarBenJij.nu Nog 1 weekje!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Teun en Carien Ridder - WaarBenJij.nu

Nog 1 weekje!!

Door: Teun & Carien

Blijf op de hoogte en volg Teun en Carien

03 Juli 2006 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Deze keer gewoon even een kort berichtje uit Suriname!
We hebben een rustig weekend gehad. Zaterdagavond zijn we even de stad in geweest want het was fête de la music, een muziekfestival georganiseerd door de Franse Ambassade. Er traden verschillende bands op en het was gezellig en lekker druk, waardoor mensen kijken net zo leuk werd als de muziek.
Zondag ochtend hebben we weer op de markt gestaan, maar helaas ging het vandaag niet zo als normaal, maar goed mindere dagen moet je ook hebben, het zal wel komen doordat het aankomend weekend groot feest is hier, keti koti (afschaffing van de slavernij). ’s Middags hebben we net als vele van jullie het Nederlands elftal naar huis zien gaan.. laten we er niet veel meer over zeggen, alleen dat wij wel een toto gewonnen hadden (met een russtand van 1-0 voor Portugal!) We zijn bij Dolfijn gaan kijken, en dat was erg gezellig, en leuk om alvast wat mensen (en aanstaande leerlingen) te leren kennen.

Maandag heb ik mijn eerste aquafitles gegeven aan een groepje van 4 vrouwen, waarvan 1 een eigen zwembad heeft waar ik lesgeef. Het was best leuk, en het ging aardig. Drie waren heel enthousiast en eentje totaal niet, maar het kwam niet door mij want ze is heel bang in het water en durft dit ook niet (dit zijn haar woorden!!) Dus voortaan maar even met drie vrouwen, ook prima!

Verder gaat hier alles goed. We hebben een nieuwe fiets, dus we kunnen nu lekker op de fiets naar de winkel, internet en het zwembad. Het onderstel van de auto hebben we vandaag laten checken, en dat is echt een groot drama.. even kijken dus wat we gaan doen, maar waarschijnlijk wordt het een klein beetje oplappen en dan op zoek naar een of andere gek die er nog wat voor geeft.. en dan opzoek naar een degelijke nieuwe! Mijn leerlingenaantal staat inmiddels op 31!! En we hebben nog een weekje te gaan! 5 juli om 16:00 is het zo ver dan ga ik echt beginnen met mijn eigen zwemschooltje! Alles is al af, de inschrijfformulieren, het bad is gehuurd, de administratie staat op poten en er is een Surinaams meisje van mijn leeftijd met dezelfde ideeën en gedachtes mbt het zwemmen waarmee ik waarschijnlijk op een paar gebieden ga samen werken. Ook is er een groepje die graag bij mij wil komen aquafitten, dus dat gaan we waarschijnlijk nog op de dinsdag en donderdag avond doen. Ook dat komt zo snel mogelijk van de grond. Het is in 2 weken tijd als een sneltreinvaart gegaan. Steeds meer mensen weten waar ik mee bezig ben, en horen van andere de verhalen, ik heb ook al een paar mensen die graag privé-les willen (in hun eigen bad..) en er is een peuterschooltje geïnteresseerd. Stil zitten doen we dus niet, het gaat helemaal goedkomen met ons zwemschooltje en onze plannen!!
Ik ben ook samen met Esmeralda (dat meisje waar ik het over had) aan het kijken of we in de grote vakantie wat actieve/ sportieve en educatieve dagen kunnen opzetten voor kinderen, want er is hier in Suriname echt helemaal niets voor kinderen te doen. Dus bij deze een oproep aan jullie!! Wie heeft er leuke thema’s.. We hebben de beschikking over een klein zwembad (8-12) en een grote tuin, een hoop vrijwilligers en eventueel fietsen… gebruik je creativiteit en laat het ons weten!!

Tot snel weer!!

Veel liefs Teun & Carien

  • 04 Juli 2006 - 06:18

    José:

    Hallo daar!!!!
    Jullie verhaal weer gelezen dus ben weer aardig op de hoogte en natuurlijk volg ik de verhalen van het thuisfront.Nou het gaat goed zo te lezen en zeker met je zwemmertjes.En Teun hoe is het om in een kroeg te staan ??? Ik ga nu weg hier op zolder want het is hier bloedheet dus effen kort:succes met alles en een hele dikke kus van mijXXXXXXX

  • 05 Juli 2006 - 08:03

    Marieke:

    Wat fantastisch dat het zo goed gaat met het aantal leerlingen! En dat steeds meer mensen je willen 'hebben'. Als ze het van horen zeggen weten, dan zullen ze je erg goed vinden! Leuke thema's pfff.... een 6-kamp is altijd leuk, ook met simpele spelletjes. Nou heel veel succes ermee en we zullen jou over 2 weken eens in actie komen bekijken!
    Dikke kus Bas en Marieke

  • 05 Juli 2006 - 21:51

    Wally & Margareth:

    Je (jullie??) eerste les van je eigen zwemschooltje zit er op. Hoe voelt dat nu??? Apentrots toch zeker???!!!We hebben de volste vertrouwen dat het nog gaat groeien en dat jullie je droom gaan waarmaken. AQUAFIT gaat een begrip worden daar in Paramaribo. Let maar op!!!
    Succes verder en tot hoors.
    Oh ja, wat die auto betreft; straks gaan de zaken zo goed dat je een FWD op de oprit kunt zetten. (ha,ha, blijven dromen luitjes!!)
    Nog een knuffeltje vanuit het zeer warme Traaie.
    Houdoe hoor

  • 06 Juli 2006 - 20:51

    Dennis & Fenna:

    Hallo,

    Hier zijn we weer een keertje. Temperaturen voelen hier nu als toen bij jullie. Jammer dat ze hier geen siesta kennen.
    We proberen maar zo veel mogelijk af te koelen door wat koude biertjes.
    We lezen weer positieve verhalen, vooral zo doorgaan! Zo lees ik ook dat het onderstel van de auto niet veel meer waard is. Ik kan me nog een ritje herinneren waar dat misschien van kan zijn gekomen?????
    In Rotterdam, aan de haven, zie ik genoeg auto's rijden die waarschijnlijk binnenkort jullie kant op komen. Hier zijn ze bijna afgeschreven maar de onderstellen zijn nog goed, haha.
    Leuke foto's trouwens.

    De groeten en tot het volgende verhaaltje.

    Dennis en Fenna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun en Carien

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 324556

Voorgaande reizen:

02 Maart 2006 - 02 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: